Φροντίζουμε αυτές τις ημέρες να
δώσουμε μια ιδιαίτερη νότα στις δραστηριότητές μας σαφώς επηρεασμένοι από το
κλίμα των Χριστουγέννων που όλοι γνωρίζουμε πόσο πολύ αρέσει στα παιδιά. Έτσι
στήνουμε μια μικρή γιορτή ξεκινώντας από τον στολισμό του Χριστουγεννιάτικου
δέντρου από τα παιδιά με στολίδια από ζυμάρι που τα ίδια κατασκεύασαν. Τα
Χριστουγεννιάτικα τραγούδια στη διαπασών ενισχύουν την ατμόσφαιρα αυτή και τα
παιδιά ολοκληρώνουν τον στολισμό του δέντρου.
Εισαγωγή-Ασκήσεις
εμπιστοσύνης-συνεργασίας
Περνάμε σε ένα χώρο πιο άνετο,
ειδικά διαμορφωμένο όπου τα παιδιά βγάζουν τα παπούτσια τους και συνεχίζουμε
έχοντας τα παιδιά καθισμένα στο σκαλάκι της σκηνής το ένα δίπλα στο άλλο,
με απλές ασκήσεις εμπιστοσύνης – συνεργασίας που βοηθούν ώστε σύντομα τα παιδιά
να συγκεντρωθούν και να λειτουργήσουν (ή ενεργήσουν) ομαδικά.
Έτσι λοιπόν ξεκινάμε με το «γεια
σου» που πρέπει ο πρώτος (καθισμένος) να το μεταδόσει στον διπλανό του με μια
κίνηση είτε χτύπημα στην πλάτη ή στην παλάμη και ακριβώς το ίδιο με τον ίδιο
τρόπο, μεταδίδει διαδοχικά ο ένας στον άλλο χωρίς καθυστέρηση, σαν ένα ντόμινο
με ανθρωπάκια!
Το ίδιο γίνεται ξανά και ξανά ώστε να βλέπουμε
ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται άμεσα και παίζουμε και με το «μπαμ» λέξη και κίνηση, ας πουμε, - απότομα
σήκωμα από τη θέση του – το ίδιο μέχρι και τον τελευταίο, ο οποίος αναμεταδίδει
«μπουμ» με κάθισμα (μέχρι και τον πρώτο) και φυσικά όλα τα παιδιά
ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό.
Παιχνίδι ισορροπίας-συντονισμού: “Δίσκος με κουραμπιέδες”
Ενώ τα παιδιά παραμένουν
καθισμένα, δίνουμε ένα χαρτί Α4 ζητώντας
τους να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο κρατώντας το χαρτί σαν να είναι ένας δίσκος
με κουραμπιέδες, που δεν πρέπει να πέσει από το χέρι τους (και διαλυθούν οι
κουραμπιέδες). Το άλλο χέρι βρίσκεται πίσω στην πλάτη τους. Δοκιμάζουν να
κινηθούν αργά ή γρήγορα, πίσω ή μπροστά, αλλάζουν χέρι… τρέχουν κλπ.
Στη συνέχεια δημιουργούμε
συναγωνιστική δραστηριότητα και δεδομένου ότι έχουμε από νήπια μέχρι στ’
Δημοτικού, φτιάχνουμε 3 κατηγορίες νήπια α΄ και β΄τάξη, γ΄και δ΄, ε΄και στ΄και
ξεκινώντας από τους μεγαλύτερους για να δουν οι μικρότεροι, ζητάμε από την
πρώτη ομάδα να μεταφέρει ο καθένας τον δίσκο του μόνο με το ένα χέρι και με
διάφορους τρόπους ώστε να διατηρηθεί στο χέρι ο δίσκος και να αναδειχθεί ο νικητής. Παίζουν όλες οι ομάδες και φυσικά
όταν πέφτει το χαρτί – δίσκος ο παίκτης αποσύρεται. Μπορούμε όταν ο συναγωνισμός
είναι σκληρός να ζητήσουμε κουτσό, πλάγια κίνηση και ό,τι άλλο φανταστείτε, τα
παιδιά γελάνε και το απολαμβάνουν και ως θεατές και ως διαγωνιζόμενοι.
Αφού τελειώσουμε με τους
«κουραμπιέδες» παίρνουμε το μαγικό ραβδί μας και ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν
ένας κύκλος και τώρα πρέπει να τσαλακώσουν το Α4 και να το μεταμορφώσουν σε
«χιονόμπαλα».
Παιχνίδι: «τι μπορώ να κάνω με
τη χιονομπαλά μου?»
Δοκιμάζουμε να κάνουμε με την χιονόμπαλά μας
και με τον εαυτό μας, όπως πετάγματα από στάση και με κίνηση προσπαθώντας να
την πιάνουμε πάλι (κάτω από το χέρι, το πόδι κλπ.).
Συγχρονιζόμαστε και τις πετάμε
ψηλά όλοι μαζί. Επικρατεί ένα μπέρδεμα, ζητάμε από τα παιδιά με τις χιονόμπαλες
γρήγορα να κάνουν ένα κύκλο….
Και ξεκινάει η μεταμόρφωσή τους
με ένα άγγιγμα του μαγικού ραβδιού τα παιδιά γίνονται ξωτικά και χιονάνθρωποι.
Και αφού ορίσουμε τον χώρο και τους όρους του παιχνιδιού ξεκινά ο
«χιονοπόλεμος»!
Παιχνίδι: «Χιονοπόλεμος»
Τα ξωτικά και οι χιονάνθρωποι
βρίσκονται αντιμέτωποι – μια μεγάλη γραμμή στη μέση των περιοχών τους – οι
χιονόμπαλες μπροστά τους και με το πάμε ξεκινάει ο χιονοπόλεμος που διαρκεί όσο
ένα Χριστουγεννιάτικο τραγούδι. Π.χ. «άσπρες χιονονιφάδες» (cd των
ζουζουνιών με τίτλο Χριστούγεννα ήρθαν πάλι). Γίνεται η καταμέτρηση και
αναδεικνύεται η νικήτρια ομάδα. Μπορούμε να το επαναλάβουμε όσες φορές θέλουμε.
Νικήτρια είναι η ομάδα με τις λιγότερες χιονόμπαλες στην περιοχή της.
Παιχνίδι με το
αλεξίπτωτο: «Ποπ κορν στη φωτιά»
Όλες οι χιονόμπαλες
συγκεντρώνονται στο κέντρο της αίθουσας. Ανοίγουμε το πολύχρωμο αλεξίπτωτο,
(και αν δεν υπάρχει, ένα μεγάλο σεντόνι είναι μια χαρά) και ζητάμε από όλα τα
παιδιά να το ανεβοκατεβάσουν συγχρονισμένα ώστε να δημιουργήσουν αέρα δυνατό.
Μετά οι χιονάνθρωποι μπαίνουν κάτω από το αλεξίπτωτο ξαπλωμένοι και τα ξωτικά
το πιάνουν και τώρα τους λέμε το εξής:
το αλεξίπτωτο και όσοι το κρατούν είναι η κατσαρόλα και έχει πάνω της ποπ κορν,
δηλαδή τις χιονόμπαλες που μεταμορφώθηκαν σε ποπ κορν! Τα άλλα παιδιά που βρίσκονται κάτω από την
κατσαρόλα – αλεξίπτωτο είναι η φωτιά (μάτι της κουζίνας) που αρχικά σιγοκαίει
και όταν δυναμώνει αρχίζει το ποπ κορν να πετάγεται στον αέρα! Η σταδιακή
αύξηση της έντασης της μουσικής βοηθάει πάρα πολύ στο να γίνει αυτό. Τα παιδιά
αλλάζουν ρόλους μαζεύουν το ποπ κόρν και διασκεδάζουν πολύ με το παιχνίδι αυτό,
το οποίο επαναλαμβάνουν αρκετές φορές.
Χαλάρωση:Αφήγηση μιας χριστουγεννιάτικης
ιστορίας.
Κάποια στιγμή τελειώνει, τεντώνουμε στο έδαφος το αλεξίπτωτο και τα
παιδιά ξαπλώνουν.Έφτασε η ώρα της χαλάρωσης.Στο σημείο αυτό ζητάμε από τα
παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να ακούσουν την ιστορία που θα τους
αφηγηθούμε.Σβήνουμε τα μεγάλα φώτα και δημιουργούμε ατμόσφαιρα με ένα πορτατίφ.
Η ιστορία είναι «ο τραγανιστής των
αστεριών» από το βιβλίο με τίτλο «24 ιστορίες περιμένοντας τον Άι Βασίλη!» των
Σιλβί Πουαλεβέ και Ερίκ Γκαστέ από τις εκδόσεις Μίνωας.Μία υπέροχη ιστορία που
τελειώνει κάπως έτσι «Από τότε
φτιάχνουμε κάθε Χριστούγεννα μπισκοτάκια που μοιάζουν με αστεράκια! Πρόσθεσε ο
κύριος Χρόνης.Κι εγώ σας έχω φέρει μερικά!»…..Και όντως έτσι τελειώνει το
πρόγραμμα μας (διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα)προσφέροντας στα παιδιά μπισκοτάκια!
*Σημείωση Κατά την αφήγηση της ιστορίας συμμετέχουν
και τα παιδιά λέγοντας το:κρικ,κρακ,κροκ όποτε χρειάζεται.
Σχεδιασμός – υλοποίηση ιδέας Χαβρουζά Ιωάννα, καθηγήτρια
φυσικής αγωγής.
Μια μέρα με τα παιδιά του ΚΔΑΠ Δήμου Κάμπου
Reviewed by G.Anesto
on
Νοεμβρίου 23, 2015
Rating: