Αξιότιμοι Κύριοι και Κυρίες,
Αναγκαζόμαστε να προβούμε στην παρούσα δημόσια καταγγελία, καθώς παρόλες τις προσπάθειες επικοινωνίας με την ΕΕΤΑΑ για να ανακληθεί η - κατά τη γνώμη μας - λανθασμένη απόφαση της ΕΕΤΑΑ, δεν είχαμε καμία ενημέρωση για το αν τελικά έγιναν δεκτά τα τεκμηριωμένα επιχειρήματά μας.
Αναφερόμαστε στην από 06/10/2023 ανυπόγραφη ανακοίνωση της ΕΕΤΑΑ, η οποία αναρτήθηκε στο site της και αναφέρει ότι:
"Σας ενημερώνουμε ότι, η καταγραφή των παρουσιών των ωφελούμενων για το μήνα Σεπτέμβριο 2023, μήνα προσαρμογής, και λόγω ειδικών συνθηκών, θα πραγματοποιηθεί χειροκίνητα από τους φορείς, και με επιβεβαίωση (μέσω sms) από τους νόμιμους εκπροσώπους των ωφελούμενων. (...) Προκειμένου για την πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου και την πληρωμή εκάστου ωφελούμενου για το συγκεκριμένο μήνα, θα πρέπει να επιβεβαιωθούν τουλάχιστον δέκα (10) παρουσίες.." (https://www.eetaa.gr/wp- content/uploads/2023/10/ 20231008_enhmerosh_parousies. pdf).
Βέβαια, έναν μήνα νωρίτερα στις 11/09/2023 ανακοίνωση της ΕΕΤΑΑ ανέφερε:
"(...) Β) Όπως αναφέρεται και στη σχετική ΚΥΑ, ο μήνας Σεπτέμβριος 2023 που είναι μήνας εγγραφών, εξαιρείται από το όριο των δέκα (10) ελάχιστων παρουσιών (για λόγους που δεν απορρέουν από υπαιτιότητα των αιτούντων), το οποίο θα ισχύει από το μήνα Οκτώβριο 2023. (...)"(https://www.eetaa.gr/ wp-content/uploads/2023/09/ therapies.pdf)
Θέση ΠΑΣΕΚΔΑΠ: Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που ο τρόπος που αντιμετωπίζει η ΕΕΤΑΑ τους φορείς, τις Δομές, τους ωφελούμενους γονείς/παιδιά, αλλά τελικά και τους ίδιους τους εργαζόμενους στις Δομές, γεννά νέα προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν.
Τα δεδομένα:
1. Η ανακοίνωση της ΕΕΤΑΑ στις 11/09/2023 αναφέρει πως δεν μετρηθούν παρουσίες και απουσίες για τον μήνα Σεπτέμβριο καθώς είναι μήνας ενεργοποίησης των voucher και ολοκλήρωσης εγγραφών των παιδιών.
2. Δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά καθώς η ΕΕΤΑΑ δεν είχε εγκαίρως έτοιμη την εφαρμογή καταγραφής των παρουσιών/απουσιών των παιδιών, οπότε οι Φορείς/Δομές/εργαζόμενοι δεν φέρουν καμία ευθύνη για τη μη καταγραφή των παρουσιών. Ακόμα και σήμερα η εφαρμογή δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.
3. Αν κάποιο παιδί έχει λιγότερες από 10 παρουσίες ανά μήνα, η Δομή/Φορές δεν λαμβάνει τα χρήματα που αντιστοιχούν στο παιδί αυτό για τον συγκεκριμένο μήνα.
4. Η χειροκίνητη διαδικασία που ζητάει τώρα η ΕΕΤΑΑ απαιτεί μέρες ή και εβδομάδες ενασχόλησης από το προσωπικό των ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, Παιδικών και Βρεφικών Σταθμών σε όλη τη χώρα ώστε να περαστούν ένα-ένα όλα τα παιδιά του προγράμματος (174.680 παιδιά) για κάθε εργάσιμη ημέρα από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι και σήμερα (όπως όλα δείχνουν και για τον Οκτώβριο θα ισχύσει το ίδιο). Θα δεσμευτεί δηλαδή από το πεδίο, τουλάχιστον ένα άτομο εκ του προσωπικού για να διεκπεραιώσει αυτή την πραγματικά υπερβολικά χρονοβόρα διαδικασία, υποβαθμίζοντας την ίδια στιγμή τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τα παιδιά στις Δομές όλης της χώρας. Ένα ζήτημα που πέρα από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προφανώς επηρεάζει άμεσα και την ασφάλεια των παιδιών λόγω της υποστελέχωσης της περιόδου που θα διαρκέσει η χειροκίνητη απογραφή.
5. Ακόμα κι αν ολοκληρωθεί επιτυχώς η χειροκίνητη καταγραφή των παρουσιών και σταλούν τα 175.000 sms επιβεβαίωσης από την ΕΕΤΑΑ, είναι απολύτως βέβαιο ότι δεκάδες χιλιάδες μητέρες δεν θα ανταποκριθούν στο μήνυμα και ΔΕΝ θα επιβεβαιώσουν τις παρουσίες, είτε επειδή θα το παραβλέψουν λόγω της έντονης καθημερινότητας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει πλέον το σύνολο των νοικοκυριών, είτε επειδή θα το θεωρήσουν κακόβουλο μήνυμα και θα το διαγράψουν, είτε θα το αμελήσουν για οποιονδήποτε άλλο λόγο μπορεί να προκύψει στον καθένα μας.
6. Το αποτέλεσμα θα είναι να ΜΗΝ επιβεβαιωθούν οι παρουσίες δεκάδων χιλιάδων παιδιών και να μην πληρωθούν οι Φορείς για τα παιδιά αυτά χάνοντας ένα πολύ σημαντικό μέρος της μηνιαίας χρηματοδότησής τους. Η οποία σημειωτέον ότι για τους μήνες αυτούς χορηγείται με τεράστια καθυστέρηση κάθε χρόνο κοντά στα Χριστούγεννα, με τους Φορείς να καλύπτουν από ίδιους πόρους τα πάσης φύσεως λειτουργικά έξοδα των Δομών τους.
7. Και όπως είναι φυσικό, κάθε πρόβλημα που προκύπτει στην ομαλή χρηματοδότηση των Δομών, έχει πάντα άμεσο αντίκτυπο στους εργαζόμενους των Δομών. Στην ομαλή καταβολή της μισθοδοσίας τους, στη διατήρηση των ωρών εργασίας τους και πολλές φορές στη διατήρηση της ίδιας της θέσης εργασίας τους.
Δεδομένων όλων των παραπάνω και επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνουμε προσπάθεια περικοπής των πόρων προς τους Φορείς των Δήμων και τις Δομές τους, ζητάμε από την ΕΕΤΑΑ, αλλά κυρίως από τα εποπτεύοντα Υπουργεία και την ΚΕΔΕ, να λάβουν όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για να βρεθεί ένας άλλος τρόπος να επιβεβαιωθούν οι παρουσίες των παιδιών των μηνών αυτών, που με απόλυτη και μοναδική ευθύνη της ΕΕΤΑΑ δεν λειτούργησε η ειδική εφαρμογή που θα έπρεπε να υπάρχει για τον σκοπό αυτό. Δεν γίνεται μία υπηρεσιακή αργοπορία να μετακυλίεται προς τους Φορείς και τους εργαζόμενους με την μορφή περικοπής της χρηματοδότησης. Χρηματοδότηση που έτσι κι αλλιώς τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι κατά πολύ μειωμένη, ειδικά στα ΚΔΑΠ, γεγονός που δεν επιτρέπει καμία μα καμία περαιτέρω μείωση. Εκτός αν ο στόχος είναι να μας αποτελειώσουν...
Ας ζητηθεί από τους Φορείς να στείλουν το έντυπο παρουσιολόγιο παιδιών ("Π" - "Α") συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από τον εκάστοτε νόμιμο εκπρόσωπο του κάθε Φορέα, ώστε να αποδεικνύεται από εκεί η συμμετοχή ή μη του κάθε παιδιού.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η ΕΕΤΑΑ καλεί σε συναντήσεις τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών Δομών και αγνοεί τα μηνύματα του ΠΑΣΕΚΔΑΠ, ενώ δεν γνωρίζουμε ποια η στάση της έναντι της ΚΕΔΕ..
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Η Γ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΟΥ
ΝΕΟΣ «ΚΟΦΤΗΣ» ΣΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΔΑΠ
Reviewed by ΠΑ.Σ.Ε.Κ.Δ.Α.Π.
on
Οκτωβρίου 17, 2023
Rating: